Iniekcje dostawowe i okołokręgosłupowe

Wykonuję zabiegi z zakresu iniekcji dostawowych i okołokręgosłupowych. Jest to metoda leczenia wszelkich urazów stawów i bólu pacjentów. Iniekcje polegają na wprowadzeniu do organizmu pacjenta odpowiedniej substancji farmakologicznej lub komórek macierzystych. Wykonuję iniekcje PRP (osocze bogato płytkowe wydestylowane z krwi pacjenta), a także iniekcje kwasu hialuronowego czy innych niezbędnych substancji, w zależności od schorzenia pacjenta. Zabiegi takie jak iniekcje wykonuję przy kontroli aparatu USG. Jest to niezbędne przy wprowadzaniu środka leczącego w ściśle określone miejsce w ciele pacjenta. Metoda ta jest bardzo dokładna i zmniejsza ryzyko wszelkich powikłań.

zastrzyk w kolano

Działanie iniekcji

Wprowadzenie leku w uszkodzone miejsce w ciele pacjenta pozwala na bezpośrednie działanie substancji aktywnych. Wielką zaletą zabiegów iniekcyjnych jest pominięcie układu pokarmowego i wątroby, które mogą zostać uszkodzone przy długotrwałym leczeniu farmakologicznym. Najistotniejsza jest jednak znaczna lub całkowita redukcja bólu pacjenta. Dzięki iniekcjom, pacjent może wdrażać doraźne metody leczenia, takie jak fizjoterapia czy ćwiczenia, których wykonywanie było niemożliwe z powodu bólu. Wzmacnianie mięśni czy zrzucenie nadwagi znacznie odciąża układ kostny, co pozwala na szybszy powrót do zdrowia i sprawności fizycznej. Środki podawane w trakcie iniekcji nie mają działania wyłącznie przeciwbólowego, ale przede wszystkim leczące. Pomagają zniwelować stany zapalne powstające w organizmie przez zwyrodnienia lub wcześniejsze urazy. Ze względu na swoją skuteczność iniekcje dostawowe i okołokręgosłupowe są jednymi z najczęściej wykonywanych zabiegów.