Blokady okołokręgosłupowe

W przypadku, gdy zawiodą wszelkie wcześniejsze metody leczenia, a pacjent oczekuje na operację, bądź z jakiegoś powodu się do niej nie kwalifikuje, najlepszym środkiem jest wykonanie blokady okołokręgosłupowej. Innymi słowy jest to wstrzyknięcie silnie działającej substancji przeciwbólowej i przeciwzapalnej w konkretne miejsce kręgosłupa. Blokady są skuteczne w przypadku pacjentów ze zwężeniem kanału kręgowego (stenoza), kręgozmykiem i dyskopatią. Wyróżnia się:

• blokady do stawów kręgosłupa,
  • blokady korzeni nerwowych,
  • blokady przyczepów mięśni.

Blokada chirurgiczna

Rodzaj blokady wybierany jest na podstawie przeprowadzonych wcześniej badań. Przed przystąpieniem do wykonania zabiegu, pacjent zostaje znieczulony punktowo, więc cały proces jest bezbolesny i trwa od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Blokady wykonuję z użyciem aparatu USG.

Działanie blokad

Podstawowym działaniem blokady okołokręgosłupowej jest uśmierzenie bólu pacjenta. Każdy człowiek posiada inny próg bólu, jednak choroby kręgosłupa, wynikające z siedzącego trybu życia, nadwagi czy podłoża genetycznego, niejednokrotnie uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Silne środki sterydowe działają przeciwzapalnie i przeciwbólowo, dzięki czemu pacjent ma możliwość poddać się dalszej rehabilitacji. Działanie blokady jest niemal natychmiastowe. W trakcie aplikacji leku pacjent może odczuwać lekkie ,,rozpieranie’’, a pierwsze pozytywne efekty występują już dzień lub dwa po zabiegu. Działanie blokady utrzymuje się średnio od kilku miesięcy do roku. W tym czasie pacjent ma możliwość wzmocnienia mięśni, podtrzymujących struktury kostne, co znacznie poprawi jego stan zdrowia.