Konsultacje ortopedyczne

Pierwszym krokiem konsultacji medycznej jest przeprowadzenie wywiadu z pacjentem. Dogłębne zbadanie przyczyny problemu i objawów jest niezbędne do postawienia właściwej diagnozy. Lata doświadczenia oraz wiele przebytych kursów i szkoleń zaowocowało w moim przypadku szeroką wiedzą w dziedzinie ortopedii i traumatologii narządu ruchu. Wiedzą tą chętnie dzielę się z pacjentami i staram się jak najbardziej szczegółowo odpowiedzieć na wszystkie nurtujące ich pytania. Empatyczne podejście jest niezwykle istotne w zrozumieniu problemu, ponieważ każdy pacjent ma inny próg bólu i inaczej odczuwa wszelkie objawy schorzenia. Postawienie prawidłowej diagnozy jest kluczowe w procesie zdrowienia, ponieważ umożliwia dobranie odpowiednich środków wspomagających leczenie lub w ostateczności wybór odpowiedniego zabiegu czy operacji.

Konsultacje lekarskie badanie łokcia

Wybór ścieżki leczenia

Po postawieniu diagnozy przedstawiam pacjentowi wszystkie możliwe ścieżki leczenia i szczegółowo wyjaśniam z czym się wiążą. Pacjent musi być w pełni zorientowany w sytuacji, by podjąć świadomą decyzję. W związku z tym, moim obowiązkiem jest poinformowanie go o wszelkich skutkach ubocznych i możliwych powikłaniach po zabiegu. Dopiero po udzieleniu informacji dotyczących specyfiki zabiegów czy operacji, zakresu opieki pooperacyjnej i nakreśleniu strategii rehabilitacyjnej, pacjent podejmuje decyzję. Leczenie może przebiegać nieinwazyjnie i doraźnie, lecz niewykluczone jest podjęcie działań chirurgicznych. W zależności od potrzeb pacjenta, wykonuję iniekcje dostawowe z użyciem aparatu USG lub bez. Gdy zawiodą wszelkie sposoby leczenia, zakładam również blokady. Zdrowie moich pacjentów jest najważniejsze, dlatego stosuję indywidualne podejście do każdego z nich.