Leczone choroby

Zgłaszają się do mnie pacjenci z różnymi dolegliwościami i w zależności od przyczyny problemu, konieczne jest wdrożenie odpowiedniego leczenia choroby. Najczęstszym powodem wizyt są bóle pleców, kolan, łokci, bioder i stawów. Bóle te często spowodowane są urazami mechanicznymi, takimi jak złamania, zwichnięcia i skręcenia. Leczę również choroby o podłożu zwyrodnieniowym, zespół cieśni nadgarstka, łokieć tenisisty czy ostrogi piętowe.

Jako ortopeda zajmuję się chorobami zapalnymi stawów i kości, a także chorobami Olliera, Duruytrena, Scheuermanna. Pacjentom często dolegają bóle związane z rwą kulszową, przepukliną kręgosłupa lub dyskopatią. Wiele z wymienionych chorób wynika z przeciążenia organizmu i nieprawidłowej postawy, dlatego tak ważne jest jak najszybsze wdrożenie leczenia.

dwóch lekarzy konsultujących przy prześwietleniu

Rodzaje leczenia

W zależności od podłoża choroby i stopnia jej zaawansowania stosuję różne metody leczenia. Bywa, że wystarczy postawienie odpowiedniej diagnozy i leczenie farmakologiczne. Zmiana stylu życia jest nieodłącznym elementem prowadzącym do wyzdrowienia. Zastosowanie fizjoterapii, odpowiedniej rehabilitacji, masaży czy ćwiczeń dostosowanych do stanu zdrowia pacjenta i potrzeb jego organizmu to leczenie wspomagające, niemniej bardzo skuteczne. Wykonuję zabiegi, takie jak iniekcje i blokady okołokręgosłupowe. W szczególnych sytuacjach powrót pacjenta do zdrowia uzależniony jest od przeprowadzenia operacji.

Po rozpoznaniu przypadku zawsze przedstawiam moim pacjentom wszystkie możliwe ścieżki leczenia, a także wiążące się z nimi konsekwencje. Leczę operacyjnie entezopatię przyczepów ścięgien łokcia, pięty, okolicy stawu biodrowego, nadgarstka i stawu ramiennego.